Monday, November 29, 2010

.:PMU Robot Soccer Team:.

Teras Pasukan Robot Soccer PMU; Dari kiri, En. Huzaifah, Cik Shirley, En. Samsawi, En. Hisyamsani & En. Norazam (tiada dalam gambar)




Lihat bagaimana Pasukan Robot Soccer PMU menjaringkan gol semasa perlawanan persahabatan diantara PMU dan PTSB


Pasukan Robot Soccer PMU/PMU Robot Soccer Team telah ditubuhkan secara tidak Rasmi pada 28 Februari 2009. Teras pasukan ini diketuai oleh En. Hisyamsani dibantu oleh En. Huzaifah, En. Norazam, En. Samsawi dan Cik Shirley. Pasukan ini telah dianggotai oleh setakat ini 8 orang pelajar, iaitu Faridzul, Benet Latit, Ahzry, Moses, Gilbert, Azhar Wasli, Amirul Qayyum, Zaidi dan Sunti. InsyALLAH, semester dalam sesi Disember 2010, pasukan ini akan melebarkan lagi sayapnya dan mencari pelapis bagi pasukan Robot Soccer PMU. Iklan berkaitan pengambilan pelapis pasukan Robot Soccer ini akan diiklanlan setelah kertas kerja yang berkaitan diluluskan. Diantara aktiviti yang dijalankan oleh pasukan Robot Soccer PMU ialah : 

  • Terlibat dalam kajian dan pembangunan (R&D) dalam bidang Robot Soccer.
  • Menyertai Seminar Kajian dan Pembangunan Robot Soccer pada 8 Julai 2010 dengan tajuk Kajian 'Co-striker Behaviour'.
  • Menghasilkan strategi baru bagi Robot Soccer.
  • Menyertai pertandingan Robot Soccer FIRA Malaysia peringkat kebangsaan yang talah diadakan pada 8-14 Julai 2010 di Politeknik Kota Bharu.
  • Kursus Pengaturcaraan Robot Soccer untuk pelajar yang telah diadakan di Politeknik Sultan Idris Shah (PSIS), Sabak Bernam pada 21-26 November 2010. (Pasukan Robot Soccer PMU telah menghantar 4 orang pelajar)
  • Sesi latihan berkala, diadakan sepanjang semester.
Apakah itu Robot Soccer? Saya akan postkan dalam post yang lain untuk memudahkan capaian terhadap maklumat dan tidak bercampur aduk. Atau boleh klik disini.






No comments:

Post a Comment