Saturday, December 18, 2010

.:Komponen oh Komponen:.


Komponen..oh komponen.. Saya ada satu cerita, dimana seorang pelajar saya ada membeli komponen kapasitor ceramik 22pF di salah sebuah bandar di Sarawak(bukan Mukah). Terkejut saya apabila dia beritahu komponen yang dibelinya RM 2.00 sebiji. Oh tuhan..padahal untuk makluman para pelajar yang membaca blog ini, capasitor ceramik 22pF harganya hanyalah diantara RM0.25 hingga RM0.40. Paling mahal pun mungkin RM0.50-RM0.60. Tapi apakan daya, mungkin harganya mahal disebabkan kos penghantaran barang kali. Oleh itu, mengenangkan nasib pelajar-pelajar sekalian.
  • Capacitor Electrolytic 100uF (RM0.60)
  • Capacitor Ceramic 22pF (RM0.40)
  • Resistor 4.7K (RM0.30)
  • Diode 1N4148 (RM0.50)
  • Diode 1N5819 (RM1.30)
Saya ada simpan stok komponen tertentu sahaja. Sesiapa yang memerlukan komponen boleh mendapatkannya dengan saya. Untuk pesanan jenis-jenis komponen yang diperlukan, sila isi borang di bawah:




Nama:




No. Telefon:




E-Mail:




Alamat:




Item/Barang:




Kaedah Bayaran:




Saya akan membuat bayaran dalam tempoh:




No comments:

Post a Comment