Sunday, February 20, 2011

.:Sedapnye Lobster:.

Hari ini nampaknya post saya jauh tersasar daripada tajuk web blog saya, saja-saja saya post, nak bagi jeles family kat semenanjung, kat sini dapat makan lobster murah...hehe... Pagi tadi saya ke pasar dan kebetulan rezeki saya dapat beli lobster yang saiznya agak besar, dengan harga RM 35  sekilogram.


Apa yang saya buat dengan lobster ni? Memandangkan isteri saya dah buat gulai daging, so plan untuk gulai lobster ni dibatalkan, saya nak cuba goreng kunyit saja, macam sedap...yum, yum, yum, belum cuba belum tahu....dah cuba nak selalu... Jadi, sebelum saya mengerjakan lobster ini, sempat juga saya bergambar dan berposing bersama lobster yang masih lagi hidup ni...sempat la dia merasa popular sebelum menjadi santapan. Siap masuk internet lagi...hehe....


Posing.....


Dah siap saya mengerjakan lobster ni, saya letak garam dan kunyit, perap setengah jam...dan goreng... wau...baunya.....amat membuka selera...goreng pun Sodap....


Ini dia...sedia untuk santapan, memang sedap....simple dan sedap...sehingga menjilat dinding....



No comments:

Post a Comment