Tuesday, February 15, 2011

.:4th FIRA Malaysia Cup @ PKB:.


Pasukan Robot Soccer PMU sesi 2010, Dari kiri; Benet Latit, Gilber Yaman, En. Norazam, En. Sani, En. Huzaifah dan Mohd Faridzhul. Tiada dalam gambar : Moses, Ahzry, Cik Shirley dan En. Samsawi.

Sepatutnya post in saya buat pada tahun lepas lagi, tapi disebabkan kesibukan kerja-kerja dipejabat dan urusan perkahwinan masa tu, heh..heh..lupe terus. Tengok-tengok gambar dalam handphone, baru teringat pasal nak post Pertandingan Robot Soccer, 4th FIRA Malaysia Cup 2010. 
      Apa pun saya nak juga postkan tentang 4th FIRA Malaysia Cup yang telah diadakan pada 9-13 Julai 2010 di Politeknik Kota Bharu Kelantan. Selain daripada 15 politeknik yang beraksi, pertandingan juga disertai oleh UKM dan UNIMAP. Sepanjang perlawanan tersebut, banyak yang telah dipelajari oleh pasukan robot Soccer PMU terutamanya kelemahan pasukan robot soccer yang menggunakan sistem daripada Singapura, selain itu player color patch yang mesti diperbaharui untuk memastikan camera dapat mengenalpasti player dengan lebih mudah dan efisyen terutamanya dalam suasana yang tidak mendapat cahaya yang secukupnya. Hasil daripada pertandingan tersebut Insyaallah, tahun ini kita akan cuba tambah baik apa yang telah dipelajari dan aplikasikan pada 5th FIRA Malaysia Cup 2011 yang bakal diadakan di POLIMAS.

No comments:

Post a Comment