Wednesday, May 25, 2011

.:Animasi 3D Logo PMU:.


Siap juga akhirnya animasi ni. Lama juga rupanya nak siapkan sesebuah animasi 3D ni. Patut la animasi 3D Malaysia, Upin & Ipin dan BoboiBoy asyik tayang cerita sama jer. Ni animasi yang saya buat baru beberapa saat pun bukan main susah nak buat. Animasi 3D ini adalah logo Institusi di mana saya berkhidmat. Animasinya bukan la cantik sangat, lagi pun saya bukanlah orang IT, buat hanya sekadar untuk skill development, saja-saja, lagi pun minat. Hahahah... Boring tengok logo statik.

Saya buat animasi ini menggunakan perisian Swif 3D, dengan dibantu oleh beberapa perisian yang lain seperti Adobe Illustrator, dan Macromedia Flash. Kat YouTube saya tak tahu nak buat dia looping. Kalau nak tgk cantik kena sentiasa loop. baru berpusing sepanjang masa. Hahahah

Animasi ini pun saya dah kongsikan dengan rakan-rakan sejawat di ofis. Bagi kawan-kawan se'ofis yang nak letak animasi ni kat blog boleh copy code ni.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Sv2cK56BhVM?hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Sv2cK56BhVM?hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Kalau nak download boleh klik pada ikon pendrive

File format video, ext file *.avi

File format flash video, ext file *.flv
File format windows projector, ext file *.exe
(saya zip kan file untuk kecilkan saiz)




No comments:

Post a Comment