Tuesday, January 4, 2011

.:Projek-Mobile Robot Arm Siri 2:.

Dalam post kali ini saya akan tunjukkan sedikit sebanyak kemajuan projek Mobile Robot Arm, yang diberi nama Robo-Roi. Projek ini adalah projek akhir pelajar-pelajar dibawah seliaan saya. Gambar rajah di bawah adalah casis yang telah diperbaharui untuk memenuhi keperluan sistem.


Disini saya tunjukkan juga video gripper yang telah siap. Gripper ini dibangunkan menggunakan papan lapis, untuk lebih ekonomi, atau sebenarnya kekurangan budget. 



Lengan masih dalam pembuatan, dan untuk makluman pembaca semua, robot ini dikawal menggunakan mikropengawal PIC16F877A. Syabas dan tahniah saya ucapkan kepada pelajar-pelajar projek dibawah seliaan saya; Azhar, Qayyum, Nazri, Afiq, Rebita dan Sunti. Teruskan usaha, kamu semua sedang menghampiri kejayaan. Saya juga akan hadiahkan .:Pojek PIC-LCD HD44780 siri 2:. sekiranya projek kamu semua berjaya. Baru projek yang gempak akan bertambah gempak. Good Luck!

No comments:

Post a Comment